Gran èxit de convocatòria a la presentació del volum 13 de la revista Domenechiana
Aquesta tarda el Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner (CEDIM) ha presentat el nou volum de la revista Domenechiana al Saló de Cent de la Casa de la Ciutat de Barcelona, en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona i l'Ajuntament de Canet de Mar.
L'acte, que ha comptat amb més dues-centes cinquanta persones, ha estat presidit per l'Il·lm Sr. Josep Maria Montaner, regidor d'Habitatge i Restauració de l'Ajuntament de Barcelona, per l'Exc. Sr. Pere Xirau, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Canet de Mar i pel president del Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner i director de la revista Domenechiana, Carles Sàiz. Durant la jornada tots els autors han presentat el treball que es publica a la revista.
L'acte, que ha comptat amb més dues-centes cinquanta persones, ha estat presidit per l'Il·lm Sr. Josep Maria Montaner, regidor d'Habitatge i Restauració de l'Ajuntament de Barcelona, per l'Exc. Sr. Pere Xirau, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Canet de Mar i pel president del Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner i director de la revista Domenechiana, Carles Sàiz. Durant la jornada tots els autors han presentat el treball que es publica a la revista.
Presentació de la revista a càrrec de l'historiador Carles Sàiz, president del CEDIM |
Més de dues-centes persones van assistir a la presentació del volum número 13 de la revista Domenechiana |
La revista número 13, de 228 pàgines, conté els estudis:
La Casa de la Ciutat de Barcelona i la «restauració en estil» de Domènech i Montaner (1888), de l'historiador Carles Sàiz i Xiqués.
El Panteó de la família Font-Montaner. Una obra de Lluís Domènech i Montaner al cementiri de Canet de Mar, de l'historiador Francesc Rodríguez Santos.
El ferro, un material amb personalitat artística en l’obra de Lluís Domènech i Montaner (I). Forma, funció, estètica i símbol, de la historiadora de l'art Maria Manadé Palau.
La decoració en ferro de l’Ateneu de Canet de Mar (1884-1885), de la doctora en història de l'art Lluïsa Amenós amb la col·laboració de l'historiador Carles Sàiz.
El paraigüer de la Casa Domènech de Canet de Mar, de la restauradora de béns culturals Gemma Martí Rey.
Els mosaics de les façanes del pavelló de l’Administració de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Estudi, conservació i restauració, de les restauradores de béns culturals Sílvia Llobet, Kusi Colonna i Lorena Andino.
I tanca la revista, l'estudi La llibreta de notes de Lluís Domènech i Montaner (1876-1880,) de l'arquitecte tècnic Sergi Alcalde Vilà.
El Panteó de la família Font-Montaner. Una obra de Lluís Domènech i Montaner al cementiri de Canet de Mar, de l'historiador Francesc Rodríguez Santos.
El ferro, un material amb personalitat artística en l’obra de Lluís Domènech i Montaner (I). Forma, funció, estètica i símbol, de la historiadora de l'art Maria Manadé Palau.
La decoració en ferro de l’Ateneu de Canet de Mar (1884-1885), de la doctora en història de l'art Lluïsa Amenós amb la col·laboració de l'historiador Carles Sàiz.
El paraigüer de la Casa Domènech de Canet de Mar, de la restauradora de béns culturals Gemma Martí Rey.
Els mosaics de les façanes del pavelló de l’Administració de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Estudi, conservació i restauració, de les restauradores de béns culturals Sílvia Llobet, Kusi Colonna i Lorena Andino.
I tanca la revista, l'estudi La llibreta de notes de Lluís Domènech i Montaner (1876-1880,) de l'arquitecte tècnic Sergi Alcalde Vilà.
Francesc Rodríguez, Lluïsa Amenós, Gemma Martí, Sílvia Llobet i Sergi Alcalde, presentant els articles de la revista. |
Familiars Domènech, el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Canet i els autors dels articles de la Domenechiana 13 |
Comentaris